PostLeft.gif (972 bytes) PostAboveSign.gif (2554 bytes)


 


 


Відповідь Координаційної Ради
на запитання про втягування членів ЛРУ в адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст. 186-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення


Координаційна Рада Організаційного комітету ЛРУ з проведення позачергової звітно-виборчої конференції ЛРУ (далі – Координаційна Рада) розглянула питання з боку радіоаматорів «про постійне втягування радіоаматорів – членів ЛРУ до порушень, передбачених ст. 186-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Порушення законодавства про об'єднання громадян)».

На підставах правових та організаційних основ реалізації права осіб на свободу об`єднання у громадській організації, а також на засадах утворення і діяльності всеукраїнської громадської організації та її місцевих осередків, Координаційна Рада повідомляє наступне.

Враховуючи, що ЛРУ не перейшло на вимоги нового Закону України «Про громадські об’єднання» та не змінювало статут ЛРУ, структура в ЛРУ залишилася за вимогами старого Закону України «Про об’єднання громадян». Тому структурні підрозділи ЛРУ – обласні відділення ЛРУ, які є на даний час, повинні відповідати вимогам Закону України «Про об’єднання громадян» та критеріям, що визначені в інших нормативно-правових документах.
Відповідно до законодавства України (Закону України «Про об’єднання громадян») та ст. 1.1 статуту ЛРУ (Свідоцтво про реєстрацію № 286 від 03.09.1992 р.) ЛРУ являється всеукраїнською громадською організацією.

Структура всеукраїнської організації передбачає обов’язкову наявність мінімум в 14 адміністративно-територіальних одиницях обласного рівня «місцевих осередків». «Місцеві осередки» - це загальна назва структурних підрозділів всеукраїнської організації, які в статуті організації може мати різні назви, наприклад, в ЛРУ – це обласні відділення ЛРУ. Таким чином, загальна структура всеукраїнської громадської організації має вигляд:

Відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про об’єднання громадян», пунктів 3; 9 Положення про порядок легалізації об’єднань громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 р. № 140 легалізація місцевих осередків всеукраїнських громадських організацій є обов’язковою. Легалізація місцевих осередків здійснюється в порядку, визначеному для легалізації громадських організацій. Легалізація (це офiцiйне визнання уповноваженим державним органом) місцевих осередків здійснюється шляхом реєстрації або шляхом повідомлення про заснування.
 
Підтвердженням легалізації місцевого осередку є встановленого зразку:

- свідоцтво про реєстрацію (статус юридичної особи приватного права);
- довідка про легалізацію шляхом повідомлення.

Облік громадських об’єднань та місцевих осередків здійснюється Державної реєстраційною службою України.

В статуті ЛРУ «місцеві осередки всеукраїнської організації», як структурні підрозділи ЛРУ, визначені в п. 5.2:

Таким чином структура ЛРУ, як всеукраїнської організації, має вигляд:
Ліга радіоаматорів України >>> Структурні підрозділи >>> 27 підрозділів ОВ ЛРУ

В законі зазначено, що спосіб легалізації місцевих осередків визначається статутом всеукраїнської громадської організації.

В ч. 2 п. 5.5 статуту ЛРУ визначено:

5. Обласнi (АР Крим, м.м. Київ та Севастополь) вiддiлення ЛРУ можуть мати статус юридичної особи у разi їх реєстрацiї згiдно чинного законодавства. Їх статути приймаються керівними органами обласного (АР Крим, м.м. Київ та Севастополь) вiддiленнями ЛРУ, затверджуються Радою ЛРУ i не повинні суперечити Статуту ЛРУ.

Це означає, що крім легалізації шляхом повідомлення про заснування обласного відділення ЛРУ (далі – ОВ ЛРУ), дозволяються легалізація ОВ ЛРУ шляхом реєстрації (утворення юридичних осіб приватного права).

Таким чином, відповідно до вимог законодавства та статуту ЛРУ всі ОВ ЛРУ повинні бути офіційно визнанні, тобто легалізовані в уповноважених органах державної влади України.

На підставі зазначеного в роботі органів управління ЛРУ мають право приймати участь та приймати рішення виключно легалізовані представники ОВ ЛРУ: в Конференції ЛРУ – керівники ОВ ЛРУ та делегати від ОВ ЛРУ; в Раді ЛРУ – керівники Ради ОВ ЛРУ.
 
В ч. 3 п. 5.8 статуту ЛРУ зазначений склад конференції ЛРУ від ОВ ЛРУ,
а в ч. 1 п. 5.10 зазначений склад Ради ЛРУ від ОВ ЛРУ:
5.8. Від кожного обласного (АР Крим, м.м. Київ та Севастополь) вiддiлення ЛРУ одним делегатом є голова (президент) обласного (АР Крим, м.м. Київ та Севастополь) вiддiлення ЛРУ. Iншi делегати від обласних (АР Крим, м.м. Київ та Севастополь) вiддiлень обираються на загальних зборах (конференціях) згідно встановленої норми представництва.

5.10. В період між конференціями дiяльнiстю ЛРУ керує Рада ЛРУ, яка формується на засадах рівного представництва вiд кожного обласного (АР Крим, м.м. Київ та Севастополь) вiддiлення ЛРУ, повноважними представниками яких є голови вiдповiдних Рад (по посаді).

Тобто всі обласні відділення ЛРУ, які являються офіційно визнаними (легалізовані шляхом реєстрації або шляхом повідомлення про заснування), мають право здійснювати свої дії, у т.ч. примати участь в роботі Конференції ЛРУ та Ради ЛРУ.


Відповідно до даних Державного реєстру громадських об’єднань (http://rgo.informjust.ua/) та інформації, що міститься на офіційному сайті ЛРУ (http://uarl.org.ua/index/oblastnye_otdelenija_lru/0-5), на час проведення так званої звітної-виборчої конференції ЛРУ 6-7.09.2014 року в смт. Затока Одеської області легалізованими з 27 ОВ ЛРУ є 21 ОВ ЛРУ, які мали повне право приймати участь у засіданні керівного органу ЛРУ – Конференції ЛРУ.

Шість можливих ОВ ЛРУ: в Дніпропетровської, Кіровоградської, Херсонської, Хмельницької областях, в АР Крим та м. Севастополь офіційно не визнанні, тобто не легалізовані.

Із зазначених Дніпропетровської, Кіровоградської, Херсонської та Хмельницької областей, з АР Крим та з м. Севастополь їх не легалізовані керівники та обрані делегати з цих не легалізованих об’єднань не мали право приймати участь в Конференції ЛРУ в зв’язку з тим, що така вказана вище діяльність є протизаконною та забороняється законом.

Це пов’язано з тим, що за принципом правової визначеності ОВ ЛРУ, як місцевий осередок всеукраїнської організації, так саме як і громадська організація або громадській союз є громадськими об’єднаннями, з яких вимагається обов’язкова легалізація.

Саме тому старий та новий закони України містять загальну назву - «об’єднання»:

«Про громадське об’єднання» та «Про об’єднання громадян». Відповідно до статті 14 Закону України «Про об’єднання громадян» «діяльність об’єднань громадян, які не легалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною».

Теж саме вказано і в п. 9 статті 9 чинного Закону України «Про громадські об’єднання»:

«Дії від імені незареєстрованого громадського об'єднання або громадського об'єднання, повідомлення якого не прийнято в установленому цим Законом порядку, крім дій, пов'язаних з реєстрацією такого об'єднання або повідомленням про його утворення, забороняються».

Не зважаючи на зазначені норми закону про протиправність та заборону не легалізованих об’єднань громадян, в тому числі не легалізованих ОВ ЛРУ, керівництво ЛРУ їх вважає офіційно визнаними.
Підтвердженням цього є розміщені на офіційному сайті ЛРУ: кількість та данні про ОВ ЛРУ (http://uarl.org.ua/index/oblastnye_otdelenija_lru/0-5); список членів ЛРУ станом на серпень 2014 року, (http://uarl.org.ua/load/chleny_lru/3-1-0-53); розрахунок кількості делегатів від ОВ ЛРУ на так звану звітної-виборчої конференції ЛРУ 6-7.09.2014 року в смт. Затока Одеської області.

Такі дії керівництва ЛРУ є порушенням законодавства України. Порушенням законодавства України також є дії керівників не легалізованих ОВ ЛРУ, які особисто (або за виданими представникам довіреності) приймали участь в конференції, провели збори та організували вибори від не легалізованих ОВ ЛРУ нелегітимних делегатів для участі в конференції ЛРУ. Нарешті, порушенням законодавства України є участь в роботі не легалізованих ОВ ЛРУ великої кількості членів ЛРУ під час проведення зборів та голосування за висунення незаконних делегатів на конференцію.

Зазначене порушення законодавства підпадає під дію Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відповідно до статті 186-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення «керівництво об’єднанням громадян, яке не легалізувалося у встановленому законом порядку чи якому відмовлено у легалізації, або яке примусово розпущено за рішенням суду, але продовжує діяти, а так само участь у діяльності таких об’єднань тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти п’яти до ста тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
Варто нагадати, що при наймі біля 450 членів ЛРУ, які за підрахунками є в не легалізованих ОВ ЛРУ втягнуті в протиправну діяльність.
За це кожного правопорушника може очікувати адмінштраф в розмірі від 425 грн до 2210 грн.

Зазначимо, що Координаційна Рада не має право визначати провину кожного учасника та ступень провини в протиправних діях, на це є органи прокуратури та суд.

Підсумовуючи вищевикладене Координаційна Рада констатує два взаємопов’язаних фактів:
 
1. В звітної-виборчій конференції ЛРУ 6-7.09.2014 року в смт. Затока Одеської області не мали право приймати участь керівники та делегати від не легалізованих ОВ ЛРУ.
2. Члени ЛРУ втягнуті в протиправну діяльність, відповідальність за яку передбачена ст. 186-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

З повагою,
Координаційна Рада РУ в м. Києві;
Витяги з протоколу з рішенням про підтримку проведення позачергової конференції до Ради (офісу) ЛРУ (офіс 29, пр-кт Перемоги 52/2, м. Київ, 03057) та до керівника робочої групи організаційного комітету О. Ананьєва (UT7UV) (а/с 84, м. Київ 01135). Остаточний термін подання витягів – до 01.12.2014 року.

3. Організувати максимальний збір індивідуальних підписів членів ЛРУ за списком з вимогою проведення позачергової конференції ЛРУ за формою, яка наведена у Додатку 3. Оригінал списків з підписами направити до керівника робочої групи організаційного комітету О. Ананьєва (UT7UV), завірену копію – до Ради ЛРУ. Остаточний термін подання списків – до 01.12.2014 року.

4. Звернути увагу, що кількість направлення офіційних делегатів на позачергову звітно-виборчу конференцію в м. Києві, обраховується не з кількості грошей членів ЛРУ, що сплатили членські внески з обласних відділень ЛРУ, як це зроблено в порушення вимог частини 3 ст. 5.8 статуту ЛРУ попереднім керівництвом ЛРУ на так звану конференцію, а з кількості членів ЛРУ, що стоять на обліку в обласних відділеннях ЛРУ, включаючи категорію членів ЛРУ, які звільнені від сплати.
Списки членів ЛРУ, які стоять на обліку в обласних відділеннях ЛРУ, завірені підписом їх голів, кількість офіційних делегатів, витяги з протоколів з рішенням про висунення делегатів на позачергову конференцію направити до керівника робочої групи організаційного комітету О. Ананьєва (UT7UV). Остаточний термін подання документів та списків – до 01.12.2014 року.

Пропонуємо індивідуальним членам ЛРУ, які за різними обставинами не змогли вчасно підписатися в загальних списках з вимогою про проведення позачергової конференції ЛРУ, або індивідуальним членам ЛРУ, які мешкають на адміністративних територіях Донецької, Луганської, Дніпропетровської, Кіровоградської, Херсонської, Хмельницької та інших областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, де виникають трудності у зборі індивідуальних підписів за списком, складати особисті вимоги за формою, яка наведена у Додатку 4. Оригінал особистої вимоги про проведення позачергової конференції направити до керівника робочої групи організаційного комітету О. Ананьєва (UT7UV), фотокопію – до Ради ЛРУ. Остаточний термін подання списків – до 01.12.2014 року.

Організаційний комітет та Координаційна Рада є відкритими для всіх радіоаматорів та налаштовані на співпрацю задля вирішення цілей та завдань, які зазначені у Зверненні.

З повагою,
Координаційна Рада Організаційного комітету ЛРУ

Див. Додаток 1 (ОРІЄНТОВНИЙ ПОРЯДОК ДЕННИЙ. Формат .DOC)

Див. Додаток 2 (ОРІЄНТОВНИЙ СПИСОК кандидатів в керівництво ЛРУ та керівництво нового об’єднання – правонаступника ЛРУ. Формат .DOC)

Див. Додаток 3 (КОЛЕКТИВНА ЗАЯВА. Формат .DOC)

Див. Додаток 4 (ПЕРСОНАЛЬНА ЗАЯВА. Формат .DOC)

 

 
 
 
 

free hit counter